Urodzony w 1977 r. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi, Wydziału Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku i Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Podczas studiów rozpoczął autorski cykl „Przestrzenie formalne”, który wynikał z jego zainteresowań przestrzenią egzystencjalną. W swoich fotografiach odwołuje się zarówno do formy jak i funkcji architektury, próbując stworzyć swój własny model widzenia przestrzeni. Obecnie zajmuje się fotografią od strony twórczej i dydaktycznej. Mieszka i pracuje w Gdańsku.
W swoim portfolio pisze o swojej twórczości:
Moja fotografia, to droga wyrastająca z emocji towarzyszących mi w codziennym odczuwaniu przestrzeni. Zainteresowanie konkretną przestrzenią wynika przede wszystkim z potrzeby uchwycenia jej istoty i wielowymiarowości, która w obecnych czasach stawia nowe wyzwanie w postrzeganiu rzeczywistości. Najważniejsze z nich wynikają z moich różnorodnych odczuć względem otoczenia. Obserwując je, formułuje założenia co do istoty natury i zawiązanych z nią elementów środowiska takich jak krajobraz geograficzny, miejski, budynki czy rzeczy. Wszystko to, jest dowodem naszej obecności w przestrzeni. Jest ona dla mnie widoczna w tym, jak człowiek modyfikuje otoczenie, w którym przebywa. Zamiast się jemu poddawać, zmienia je, nakładając i tworząc w nim struktury miejsc, dróg i stref. Układa się to w całość, w której najbardziej widocznym efektem uprzestrzenienia jest szeroko pojęta architektura, mająca coraz większy wpływ na sztukę i zjawiska artystyczne. W związku z powyższym, kontynuując cykl Przestrzenie formalne, tworzę fotografie odwołujące się zarówno do formy, funkcji i wielowymiarowości architektury. Fotografując z takim zamierzeniem, próbuję przedstawić własny model widzenia przestrzeni, będący próbą ukazania ukrytego wymiaru szeroko rozumianej architektury oraz wszelkich asocjacji przestrzennych człowieka. Aby móc zobrazować powyższe założenia w procesie twórczym, oprócz tradycyjnych środków wyrazów przynależnych fotografii, używam także transformacji i przekształceń oryginalnych zdjęć w celu uzyskania efektu odpowiadającego zamierzonym wizjom i wyobrażeniom artystycznym. Aranżując wybrane obrazy w formie instalacji, dokonuję kładów, odbić i przeniesień za pomocą lustra bądź szyby. W ten sposób próbuję połączyć przestrzeń zaistniałą na fotografii i poza nią. Uciekałem się także do takich aranżacji fotografii jak obiekty-instalacje, które są immanentną częścią tego co znajduje się na zdjęciu.
(info za: https://remigiuszkoniecko.myportfolio.com/o-mnie, dostęp z dnia 31 maja 2024 r.)
Publikacje w naszym miesięczniku: